VII კლასი
თემატური
ბლოკი: მუსიკა სამყაროში და სამყარო
მუსიკაში
თემა: ბუნება და ტექნიკა მუსიკაში
საათების
სავარაუდო რაოდენობა - 18 სთ
(+ 4)
|
ცნებები:
მელოდია, რიტმი და მეტრი, ჰარმონია, ჟანრი,
ფორმა
|
საკვანძო შეკითხვები
·
როგორ
გადმოსცემენ კომპოზიტორები ბუნებრივ და მექანიკურ სამყაროს მუსიკის საშუალებით?
·
როგორ
შევარჩიო შესაბამისი რიტმი, ჰარმონია, ფორმა ბუნებრივი ან მექანიკური სამყაროს
გადმოსაცემად?
·
რა
ჟღერადობა გამოვიყენო ბუნებრივი ან მექანიკური სამყაროს გადმოსაცემად?
|
აქტივობები
იდეები
კომპლექსური/პროექტული დავალებებისთვის
|
შეფასების ინდიკატორები - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
·
მუსიკალური
ნაწარმოების ჰარმონიაზე, რიტმსა და ფორმაზე დაკვირვებით მსჯელობა, როგორ
ახერხებს კომპოზიტორი ბუნებრივი და
მექანიკური სამყაროს გადმოცემას (მუს.საბ.4,5);
·
სათანადო რიტმის, ჰარმონიის
და ფორმის გამოყენებით ბუნებრივი თუ მექანიკური სამყაროს შესახებ საკუთარი
წარმოდგენების გადმოცემა; მიზნის შესაბამისად საკუთარი კომპოზიციისთვის ფორმის/ჟანრის
განსაზღვრა (მუს.საბ.1,2,3).
|
მკვიდრი წარმოდგენები
·
მუსიკის
საშუალებით ბუნებრივი და მექანიკური სამყაროს გადმოცემა შეიძლება;
·
მექანიკური
და ბუნებრივი სამყაროს ამოცნობა მუსიკაში გამოყენებული რიტმული და
ჰარმონიული ხერხების მიხედვით შეიძლება;
·
მექანიკური და ბუნებრივი სამყაროს გადმომცემ მუსიკას
სხვადასხვა ემოციური განწყობის გამოწვევა შეუძლია;
·
მექანიკური
სამყაროს გადმოსაცემად იგონებდნენ და მუსიკალურ ნაწარმოებებში იყენებდნენ ახალ
ინსტრუმენტებს („მარტენის ტალღები“, ელექტრო-ორგანი, სინთეზატორი და სხვ.).
|
თემატური ბლოკი: მუსიკა საზოგადოებაში და საზოგადოება მუსიკაში
თემა: ძველი და ახალი მუსიკაში
საათების
სავარაუდო რაოდენობა - 20 სთ (+ 4)
|
|
ცნებები:
მელოდია, რიტმი
და მეტრი, ჰარმონია, ჟანრი, ფორმა
|
|
საკვანძო შეკითხვები
·
როგორ
ამოვიცნოთ ძველი და ახალი დროის ნიშნები მუსიკაში?
·
როგორ
შევარჩიო შესაბამისი რიტმი, ჰარმონია, ფორმა ძველი ან ახალი დროისთვის
დამახასიათებელი მუსიკალური კომპოზიციის შესაქმნელად?
·
როგორ
მივაღწიო ძველი ან ახალი დროის მუსიკისთვის დამახასიათებელ ჟღერადობას?
|
|
აქტივობები
იდეები
კომპლექსური/პროექტული დავალებებისთვის
|
|
შეფასების ინდიკატორები - მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
·
მუსიკალური
ნაწარმოების ჰარმონიაზე, რიტმსა და ფორმაზე დაკვირვებით მსჯელობა, ახალ თუ ძველ
დროს მიეკუთვნება ესა თუ ის მუსიკალური ფრაგმენტი (მუს.საბ.4,5);
·
სათანადო რიტმის, ჰარმონიის
და ფორმის გამოყენებით ძველი ან ახალი დროისთვის დამახასიათებელი მუსიკალური
კოლაჟების შექმნა (მუს.საბ.1,2,3).
|
|
მკვიდრი წარმოდგენები
·
მუსიკაში
ძველი და ახალი დროის ნიშნების ამოცნობა შეიძლება;
·
ძველი
და ახალი დროის ნიშნების ამოცნობა მუსიკაში გამოყენებული რიტმული და
ჰარმონიული ხერხებით შეიძლება;
·
ძველი
და ახალი დროის მუსიკას სხვადასხვა დროს შექმნილი მუსიკალური ინსტრუმენტებით
ასრულებენ (კლავესინი, ლირა, ელექტროგიტარა, სინთეზატორი და სხვ.).
|
თემატური ბლოკი: მე მუსიკაში და მუსიკა ჩემში
თემა:
სიყვარული და
სიძულვილი მუსიკაში
საათების სავარაუდო
რაოდენობა - 20 სთ (+ 4)
|
ცნებები:
მელოდია, რიტმი და
მეტრი, ჰარმონია, ჟანრი, ფორმა
|
საკვანძო შეკითხვები
·
როგორ
გადმოსცემენ კომპოზიტორები სიყვარულს ან სიძულვილს მუსიკის საშუალებით?
·
როგორ
შევარჩიო შესაბამისი რიტმი, ჰარმონია, ფორმა სიყვარულის ან სიძულვილის
გადმოსაცემად?
|
აქტივობები
იდეები
კომპლექსური/პროექტული დავალებებისთვის
|
შეფასების ინდიკატორები
- მოსწავლემ უნდა
შეძლოს:
·
მუსიკალური
ნაწარმოების ჰარმონიაზე, რიტმსა და ფორმაზე დაკვირვებით მსჯელობა იმის შესახებ, თუ
როგორ ახერხებს კომპოზიტორი სიყვარულის თუ სიძულვილის გადმოცემას (მუს.საბ.4);
·
სათანადო რიტმის, ჰარმონიის
და ფორმის გამოყენებით სიყვარულისა და სიძულვილის შესახებს საკუთარი
წარმოდგენების გადმოცემა (მუს.საბ.1,2,3);
·
მუსიკალური
ხერხებით გადმოცემულ სიყვარულსა და სიძულვილს შორის კონფლიქტის გაანალიზება შეთავაზებულ მუსიკალურ
ფრაგმენტზე დაყრდნობით (მუს.საბ.5).
|
მკვიდრი წარმოდგენები
·
მუსიკის
საშუალებით სიყვარულის და სიძულვილის გადმოცემა
შეიძლება;
·
სიყვარულის
და სიძულვილის გადმოცემა მუსიკაში გამოყენებული რიტმული და ჰარმონიული ხერხებით შეიძლება;
·
სიყვარულის
და სიძულვილის დაპირისპირების თემა მსხვილი ფორმის მრავალ მუსიკალურ ნაწარმოებს
დაედო საფუძვლად.
|
No comments:
Post a Comment